Metaform | Hilleshög Sortguide 2021
Metaform är en kommunikationsbyrå som arbetar med att fylla kunders varumärken med innehåll och mening.
Grafisk design, Branding, Varumärke, Varumärkesutveckling, Kommunikation, Visuell kommunikation, Grafisk profil, Grafisk identitet, Corporate Identity, Formgivning, Layout
2542
post-template-default,single,single-post,postid-2542,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Hilleshög Sortguide 2021

HILLESHÖG grundades år 1907 i Landskrona och är ett välkänt varumärke för sockerbetsfrö. Företaget har en hundraårig historia med rötter i den svenska sockerindustrin.

År 2000 förvärvades Hilleshög av Syngenta. I oktober 2017 tog sedan det danska utsädesföretaget DLF över varumärke och förädlingsverksamhet. En strategisk affärsenhet, MariboHilleshög, bildades.

Metaform fick i uppdrag att skapa en informationskampanj bestående av dubbelsidig annons i tidningen Betodlaren, DR-utskick i form av en 8-sidig broschyr samt banners i digitala medier samt i den digitala publikationen ”Jordbruksaktuellt”.

tonysamatas
tony@metaform.se