vision
Metaform är en kommunikationsbyrå som arbetar med att fylla kunders varumärken med innehåll och mening.
Grafisk design, Branding, Varumärke, Varumärkesutveckling, Kommunikation, Visuell kommunikation, Grafisk profil, Grafisk identitet, Corporate Identity, Formgivning, Layout
48
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-48,page-parent,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive

Att leva med design i alla dess former och acceptera att allt är designat, mer eller mindre.

Vart vi än vänder blicken, på väg till jobb, på bussen, i korsningen, på vägskyltar, i tidningen, på tv, bilen, ICA, IKEA, dagis så handlar allting om design. Och om hur design kommunicerar. En bil är inte bara en bil, det handlar inte enbart om att förflytta sig från punkt A til punkt B. Om så vore fallet, varför ser inte alla bilar likadan ut? Oldsmobile. Fiat. BMW. Det finns en skillnad. Skillnaden heter metafysik

Metaform är en designbyrå vars främsta redskap är en övertygelse om metafysikens betydelse i en tid då annars yta verkar vara viktigast. Det är viktig att vara sann. I allra högsta grad gäller detta även för företag och organisationer. Och att vara ärlig. Hur kan någon annars vara trovärdig? Allt du gör syns. Och bedöms. Och allt du inte gör likaså. Företag som är duktiga på att kommunicera har insett detta. Med grafiska profilprogram och riktlinjer styr vi upp olika kommunikationsbärare, visuellt såväl som innehållsmässigt.

Metaforms kunder finns inom en mängd olika områden branscher: sjukvård, kommuner, rekrytering, telekommunikation, sport och idrott, förlag, tidningar, livsmedel, skönhet och livstil, rengöring och sanitet, försäkringsmäkleri, bostadsmäklare, musik, litteratur, medicin och forskning, nöje, redovisningsbyråer, skattekonsulter.

Den viktigaste frågan som vi brukar vilja ställa till våra kunder, vare sig det handlar om befintliga eller nya kunder är: Vem är du? Egentligen? Svaret på den frågan ligger till grund för det kommunikationsarbete som vi har framför oss. Om inget svar på den frågan kan ges, ja, då har vi en än större uppgift framför oss